niedziela, 27 sierpnia 2017

ZIOŁOWE PLACUSZKI Z ZIOŁOWYM DIPEM Z FETĄ


Odkąd hoduję w ogródku własne zioła, zaczęłam je bardziej doceniać. Polubiłam i poznałam smak m.in melisy cytrynowej, którą obecnie dokładam do każdej porcji zjadanych owoców. Mimo że nie występuje w tej potrawie, chciałam o niej wspomnieć, bo naprawdę wnosi dużo do kuchni. W przepisie na ziołowe placuszki występuje natomiast popularna bazylia. Uwielbiam jej smak i może również dlatego placki tak mi smakowały. Są naprawdę ciekawe w smaku, a najlepsze maczane w ziołowym dipie, w którym jest prawdziwa ziołowa wariacja: tymianek, oregano, mięta i ponownie bazylia. Jeśli zabraknie wam jakiegoś zioła lub za którymś nie przepadacie stwórzcie swoją własną wersję dipu i włóżcie do niego swoje ulubione zielsko.

8 placuszków
Składniki:
  • szklanka młodego szpinaku
  • garść liści bazylii
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki kefiru
  • 1 i 1/2 szklanki otrębów owsianych
  • 3-4 ząbki czosnku
  • szczypta soli i świeżo zmielonego pieprzu
  • masło klarowane do smażenia
Przygotowanie:
  1. Szpinak i bazylię myjemy.  Kilka liści szpinaku kroimy na mniejsze kawałki. Wszystkie składniki oprócz pokrojonych liści szpinaku miksujemy. Dorzucamy pokrojony szpinak i mieszamy.
  2. Placuszki smażymy na maśle klarowanym i podajemy z dipem.
Składniki na dip:
  • 100 g jogurtu greckiego
  • 100 g sera feta
  • 1/2 łyżki listków tymianku
  • 1/2 pęczka mięty
  • 1/2 łyżki listków oregano
  • 1/2 pęczka bazylii
  • pieprz
Przygotowanie:
  1. Połowę porcji sera feta kruszymy i odkładamy na bok. Resztę składników miksujemy, po czym dodajemy odłożoną fetę i mieszamy. Doprawiamy pieprzem.





Pomysł na placki zaczerpnięty z gazety "Uroda Życia"


2 komentarze:

  1. Wygladają przepysznie :) Coś czuję, że byłabym nimi zachwycona!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście byłam zachwycona, więc niewykluczone ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...