środa, 16 sierpnia 2017

KURCZAK TIKKA MASALA


Za każdym razem gdy przeglądałam internetowe przepisy i natykałam się na kurczaka tikka masala mówiłam sobie, że czas go przygotować. Moje podchody do niego zaczęły się już pół roku temu. Mam w domu jednak kilku przeciwników takich "gulaszowatych" dań, dlatego nie było okazji go przygotować. Kilka dni temu nie było tych dwóch niejadków na obiedzie, dlatego śmiało możnabyło przygotować masalę. I co się okazało? Wyszła przepyszna i co szokujące zasmakowała nawet mojemu tacie (jednemu z tych potrawkowych niejadków), który załapał się na spróbowanie potrawki. Mam nadzieję, że przekonało was to byście i wy zrobili kurczaka tikka masala.


2-3 porcje
Składniki:
  • 1 łyżka oleju kokosowego + 1 łyżeczka
  • 1 cebula, posiekana
  • 2 ząbki czosnku, posiekane
  • 2 cm świeżego imbiru, starty na tarce
  • 1/2 łyżeczki kuminu w proszku
  • 1 łyżeczka garam masali
  • 1 łyżeczka roztartych ziaren kolendry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 300 g pomidorowej passaty
  • 200 ml gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 400 g filetów z piersi kurczaka
  • chlebki naan do podania
Przygotowanie:
  1. W garnku o grubym dnie rozgrzewamy łyżkę oleju kokosowego, na którym szklimy cebulę, po czym dodajemy czosnek i imbir. Smażymy przez chwilę. 
  2. Dodajemy kumin, garam masalę, kolendrę i kurkumę, mieszamy i trzymamy na gazie przez chwilę. Dolewamy passatę, jogurt, koncentrat pomidorowy i znów dokładnie mieszamy.
  3. Kurczaka kroimy w kostkę, pieprzymy i solimy. Smażymy na patelni na 1 łyżeczce oleju kokosowego.
  4. Usmażonego kurczaka przekładamy do gotującego się sosu i gotujemy całość przez 10-15 minut. Doprawiamy solą, pieprzem, a przed podaniem dekorujemy kolendrą.


Przepis pochodzi ze strony Addio Pomidory

5 komentarzy:

  1. Świetny przepis na pysznego kurczaczka! Jadłam kiedyś chyba wg. tego przepisu i był pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku jakie pyszności!! dawno nie robiłam nic z indyjskiej kuchni

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...