sobota, 29 lipca 2017

MALINOWA BUDYNIOWA KASZA MANNA - VISPIPUURO


Vispipuuro jest słodkim finśkim i szwedzkim deserem, dosłownie oznaczającym bitą owsiankę. Przygotowuje się ją z kaszy manny i jagód brusznicy. Innymi owocami, chodź rzadziej używanymi są morele, truskawki, żurawina i agrest. Ja miałam w domu maliny i ostatnie już truskawki, tak więc z nich skorzystałam. Kasza wyszła pyszna, dzięki miksowaniu uzyskuje delikatną konsystencję budyniu. Danie jest słodkie i często podawane w formie deseru, u mnie zostało zjedzone na śniadanie. Z podanego przepisu wychodzi 1 śniadaniowa porcja lub 2 mniejsze deserowe. Wszystkich fanów owsianek, budyniów jaglanych zachęcam do wypróbowania tego przepisu.
Może Cię się spodobać: truskawkowy budyń jaglany, wege jaglany budyń jaglany

1 duża porcja 
Składniki:
  • 100 g malin
  • 100 g truskawek (można zastąpić jagodami, malinami)
  • 1 czubata łyżka miodu 
  • 250 ml mleka
  • 3 łyżki kaszy manny
  • brzoskwinia, borówki, maliny, truskawki na wierzch
  • posiekane pistacje
Przygotowanie:
  1. Maliny i truskawki miksujemy na gładką masę. Przekładamy do rondelka, dokładamy miód i dolewamy mleko. Zagotowujemy, po czym dokładamy kaszę manną i trzymamy ok.5 minut na małym gazie, mieszając do zgęstnienia.
  2. Całość miksujemy 2-3 minuty. Przekładamy na talerz, dekorujemy owocami i posypujemy pistacjami.


Powiedz NIE dla cukru! W krainie miodem płynącej... Edycja 4. Skandynawskie lato 2017 Z dziećmi i dla dzieci 2017

6 komentarzy:

  1. Wyglada 100 x lepiej, niż jakakolwiek kupna wersja budyniowa!
    Poproszę!
    :)

    Jest mi bardzo miło, że bierzesz udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kilka lat temu z samymi jagodami. Była pyszna. Taka jeszcze bardziej mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...