sobota, 3 września 2016

FETTUCCINE Z BAKŁAŻANEM NA OSTRO


Przy ostatnim wpisie na przepis na makaron obiecałam, że zacznie się pojawiać więcej podobnych wpisów. Minęły 2 miesiące i żadnego makaronowego dania na blogu. Nie oznacza to jednak, że w tym czasie go nie jadłam, o nie, co to to nie. Za każdym razem gdy nie mam pomysłu co zjeść na obiad lub zwyczajnie nie mam czasu na dłuższe siedzenie w kuchni przygotowuje właśnie makaron. Takich dni w wakacji kilka się zdarzyło, ale niestety nie miałam czasu na dokumentowanie ich zdjęciami, które mogłabym później opublikować. Tym razem było inaczej, cały dzień spędziłam leniwie w domu i miałam mnóstwo czasu na gotowanie. Przygotowałam domowej roboty makaron bazyliowy, który podałam z bakłażanem, rukolą i pomidorkami koktajlowymi. Na koniec polałam całość ostrą oliwą i dodałam płatki chilli. Danie nabrało ostrego charakteru, ale jeśli nie przepadacie za ostrymi daniami, pomińcie ten krok.


2 porcje
Składniki:
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 bakłażan
  • oliwa z oliwek
  • 8 pomidorków koktajlowych
  • szczypta soli, 1/4 łyżeczki chilli w płatkach 
  • 200 g makaronu fettuccine
  • 10 czarnych oliwek
  • ostra oliwa z chilli  
  • na wierzch: rukola, parmezan
 Przygotowanie:
  1. Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę, czosnek drobno siekamy, a bakłażana nacinamy na krzyż i kroimy na kawałeczki. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy i szklimy na niej cebulę. Dorzucamy czosnek i bakłażana i smażymy, aż bakłażan zmięknie. Pod koniec dokładamy pomidorki, solimy, dodajemy płatki chilli, zmniejszamy gaz do czasu przygotowania makaronu.
  2. Gotujemy makaron w mocno osolonej wodzie, po czym przekładamy go na patelnię z bakłażanem. Dokładamy oliwki, dolewamy 2-4 łyżki ostrej oliwy z oliwek, dokładnie mieszamy, aby wszystko było pokryte oliwą i przekładamy na talerz. 
  3. Na wierzch kładziemy rukolę i starty parmezan.



Warzywa psiankowate 2016

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...