środa, 25 maja 2016

5-MINUTOWA SAŁATKA Z POKRZYWĄ I MANGO

 Niektóre potrawy powstają szybko i spontanicznie, a jednak ich smak nie odbiega od potraw bardziej wyszukanych. Przygotowując ostatnio herbatę z pokrzywy odłożyłam kilka listków pokrzywy i przygotowałam sałatkę, do której wrzuciłam składniki, które akurat miałam pod ręką. Mango idealnie komponowało się z czerwoną cebulą, a po lekkiej obróbce pokrzywy jej parzące właściwości całkowicie zniknęły. Korzystajcie z pokrzywy, bo w moim domu pojawiła się niedawno w jadłospisie, a szkoda, bo ma wiele cennych właściwości, z których wcześniej nie zdawałam sobie nawet sprawy.


Składniki na 1 porcję:
  • 4 liście sałaty masłowej 
  • 10 liści pokrzywy
  • 1/3 mango
  • 1/3 czerwonej cebuli
  • 4 oliwki
  • oliwa
  • sól
Przygotowanie:
  1. Pokrzywę myjemy i parzymy: zalewamy ją wrzątkiem, a po chwili wyjmujemy. Wraz z sałatą drzemy ją na mniejsze kawałki i wkładamy do dużej miski. Mango i cebulę obieramy i kroimy w piórka. Oliwki kroimy na pół i wrzucamy do sałatki. Całość skrapiamy 1-2 łyżkami oliwy i lekko solimy.
Wegetariański obiad VII

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...