niedziela, 10 kwietnia 2016

KLUSECZKI DYNIOWE

 Od dawna chodziły za mną gnocchi dyniowe, ale za każdym razem gdy przygotowywałam puree z dyni to lądowało w garnku do zrobienia zupy. W końcu udało mi się odłożyć część puree, ale za to nie miałam pod ręką ziemniaków. Zdecydowałam się więc na zwykłe kluseczki dyniowe bez ziemniaków. Jak się okazało wyszły jeszcze lepsze niż te które robiłam kiedyś na wzór gnocchów z ziemniakami. Masa na kluski miała niewystarczająco gęstą konsystencję by dało się ją wałkować, ale nie chciałam dodawać więcej mąki, która zabiłaby smak dyni. Dzięki temu kuleczki wyszły naprawdę delikatne. Całość dopełniło masło szałwiowe, które jak powszechnie wiadomo świetnie się komponuje z dynią.



Składniki na 4 porcje:
  • 800 g puree z dyni
  • 200-250 g mąki orkiszowej orkiszowej
  • 1 jajko
  • łyżeczka soli
  • pieprz 
  • starty parmezan
  Masło szałwiowe:
  • 4 łyżki masła klarowanego
  • 2 garści liści szałwii
  • sól, pieprz
Przygotowanie masła:
  1. Na patelni rozgrzewamy masło, podgrzewamy aż zacznie skwierczeć, dorzucamy liście szałwii i smażymy kilka minut na średnim ogniu. Doprawiamy solą i pieprzem.
Przygotowanie:
  1. W misce mieszamy puree z dyni, mąkę, jajko i przyprawy. Konsystencja masy powinna być dość gęsta, ale nie całkowicie zbita, taka by kluseczki łatwo dało się kłaść na wodzie przy pomocy łyżek. Porządnie doprawiamy solą i odrobiną pieprzu - najlepiej spróbujcie, czy masa jest odpowiednio słona.
  2. W dużym garnku zagotowujemy wodę i solimy ją. Formujemy kluseczki: nabieramy łyżkę masy i przekładamy z łyżki na łyżkę, pocierając je o siebie-wykonując ruchy formowania lekko walcowatych klusek. Gdy go utworzymy, zanurzamy łyżkę w wodzie i delikatnie nią potrząsamy, by oderwać porcję ciasta od łyżki. Wrzucamy w ten sposób jeszcze kilka klusek (ale nie wszystkie na raz.).
  3. Gdy kluski zaczną wypływać, gotujemy jeszcze 3-4 minuty i wyjmujemy łyżką cedzakową na talerz. Polewamy masłem szałwiowym i posypujemy parmezanem. 



Inspiracja z bloga Kulinarne Szaleństwa Margarytki

 -

2 komentarze:

  1. Jakiś czas temu (no w sumie ostatniej jesieni xD) robiłyśmy podobne bardzo często ale jak to bywa u nas zawsze w wersji na słodko ^^ Są przepyszne i Twoja wersja też na taką wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo na słodko jeszcze nie robiłam, ani próbowałam, wiec wyprobuje taka wersje nastepnym razem :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...