czwartek, 24 grudnia 2015

KOMPOT WIGILIJNY

Wiem, że się nieco spóźniłam z przepisem na kompot wigilijny i nie miałam nawet w planie publikować przepisu na niego, ale gdy go rano skosztowałam, stwierdziłam że muszę się nim z wami podzielić. My ten kompot pijemy przez całe święta, dlatego jeśli nie macie jeszcze przygotowanego, czegoś czym napoicie swoich gości serdecznie was zachęcam do wypróbowania tego przepisu. Kompot wychodzi intensywny i bardzo słodki, sama się zdziwiłam jak bardzo, zważywszy na to, że nie jest niczym słodzony. Idealny do popijania w zimowe wieczory.


 Składniki:
  • 150 g wędzonej śliwki
  • 150 g suszonej moreli
  • 150 g suszonych jabłek
  • 150 g suszonej gruszki
  • 2,5 litra wody
  • kilka plasterków pomarańczy i cytryny, laska cynamonu, 2 gwiazdki anyżu
Przygotowanie:
  1. Składniki wkładamy do garnka, zalewamy wodą i odstawiamy najlepiej na całą noc.
  2. Rano wstawiamy garnek na gaz i gotujemy na małym gazie ok.15 min. Odstawiamy garnek na kilka godzin, aby smaki się przegryzły. Podajemy na ciepło lub zimno.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...