środa, 7 października 2015

GNUDI SZPINAKOWO-RICOTTOWE

 Gnudi to typowe włoskie danie, bardzo zbliżone do gnocchi, z tą różnicą, że ziemniaki są zastąpione ricottą. Ta baza sprawia, że kluseczki są delikatne i niezwykle miękkie. Skonsumowanie ich było istną przyjemnością, dosłownie rozpływały się w ustach. Wielokrotnie robiłam gnocchi, jednak było to moje pierwsze podejście do gnudi i zasmakowały mi o wiele bardziej od tamtych kluseczek, dzięki swojej kremowej konsystencji. Zainspirowałam się przepisem Marthy Stewart, mimo że danie nie wygląda najpiękniej jest przepyszne!




Składniki:
  • 450 g mrożonego szpinaku
  • 250 g  ricotty
  • 70 g sera białego
  • 2 łyżki mąki pszennej + mąka do posypania stolnicy.
  • 2 żółtka 
  • 3/4 szklanki startego parmezanu
  • łyżeczka soli
  • pieprz 
Przygotowanie:
  1. Szpinak rozmrażamy i przy pomocy gazy porządnie wyciskamy wodę. Ricottę odcedzamy z nadmiaru płynu, przekładamy do miski wraz ze szpinakiem, serami, żółtkami i mąką, solimy, pieprzymy, a następnie całość mieszamy. 
  2. Stolnicę posypujemy mąką. Z ciasta formujemy mini wałeczki, które następnie wykładamy na stolnicę i obtaczamy w mące.
  3. W garnku zagotowujemy wodę, którą następnie solimy. Zmniejszamy gaz i delikatnie wrzucamy kluseczki. Od czasu, gdy zaczną wypływać, gotujemy jeszcze ok. 2 min, a następnie łyżką cedzakową wyjmujemy na talerz.*
* Gnudi podałam z bieluchem, wymieszanym z czipsami z jarmużu, na które już wkrótce pojawi się przepis :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...