piątek, 30 października 2015

WŁOSKIE GNOCCHI Z SOSEM POMIDOROWYM

 Oglądając zdjęcia z wakacji przypomniały mi się czasy, gdy w pięknej Toskanii zajadałam się gnocchami. Była niesamowicie piękna pogoda, przy której kompletnie nie miałam ochoty na mięso. Dzień w dzień makaron, na zmianę z gnocchami. Dwa tygodnie z takim menu, a jednak po powrocie wciąż nie traciłam ochoty na te włoskie przysmaki. Najlepsze gnocchi kosztowałam w Arezzo, w kameralnej knajpce, w której brak było turystów. Niech was nie zwiedzie ta informacja, w restauracji panował natłok wygłodniałych tubylców, zwłaszcza biznesmenów w przerwie na lunch. Co jak co, ale makarony to Włosi jednak robią najlepsze. Nie zraża mnie to jednak do wielu prób dorówn
ania im. Gnocchi są również jednym z ulubionych dań mojego brata, dlatego jest u mnie dość często przyrządzane.


Składniki:
  •  1 kg ziemniaków
  • mąka pszenna
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • sos pomidorowy
  • sól, pieprz
  • bazylia, parmezan 
Przygotowanie:
  1. Wyszorowane ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie do czasu aż będą miękkie, a następnie prużymy. Gdy temperatura będzie już na to pozwalała obieramy je ze skórki, a następnie przeciskamy przez praskę, ewentualnie gnieciemy tłuczkiem do ziemniaków.
  2. Ziemniaki przekładamy na blat i równo rozprowadzamy, tak by masę łatwo było podzielić na 3 części. 1/3 części wycinamy i odkładamy na bok, a w jej miejsce wsypujemy 2 łyżki mąki ziemniaczanej i mąki pszennej, tyle by zapełniła całe miejsce w którym była wcześniej porcja 1/3 ziemniaków. 
  3. Całość chwilę zagniatamy, dodając odłożoną wcześniej część ziemniaków, robimy lekkie wgłębienie i wbijamy jajko. Solimy, a następnie zagniatamy aż powstanie jednolite ciasto. Nie wyrabiamy za długo.
  4. Ciasto dzielimy na części i rolujemy je w długie cienkie wałeczki. Kroimy je w poprzek tak, aby powstały małe kluseczki. Każdy z nich przygniatamy lekko z dwóch stron widelcem, aby powstały lekkie wgłębienia w której później będzie wchodził sos.
  5. Gnocchi gotujemy porcjami w osolonej wodzie. Gdy kluseczki zaczną wypływać gotujemy jeszcze 2 minuty, a następnie wyławiamy łyżką cedzakową i przekładamy na patelnię, gdzie znajduje się podgrzany sos. Smażymy chwilę, by sos się dobrze wymieszał z gnocchami, nie tracąc ciepła. Podajemy z bazylią i startym parmezanem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...